Pojedinosti o zapisu

Orguljski klasicizam u Hrvatskoj i Europi

Digitalni repozitorij Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Orguljski klasicizam u Hrvatskoj i Europi
 
Autor Sarić, Valentin
 
Tema UMJETNIČKO PODRUČJE. Glazbena umjetnost. Reprodukcija glazbe (dirigiranje, pjevanje, sviranje).
FIELD OF ART. Art of Music. Reproductive Music (Conducting, Singing, Playing an Instrument).
klasika
klasicizam
orguljska djela
koncerti
domaći skladatelji orguljskog klasicizma
liturgijska praksa
orguljski repertoar
 
Opis Autor u tekstu opisuje pitanje repertoara, tradicije, popularnosti i liturgijske i koncertne djelatnosti na orguljama u periodu glazbenog klasicizma u Europi i Hrvatskoj. Rad se također bavi i aktualnim pitanjem kako i koliko je klasična glazba pisana za orgulje danas orguljašima atraktivna ili ne, te u kolikoj ju je mjeri moguće primjereno izvoditi s obzirom na prikladne instrumente, originalne ili suvremene.
Uz to, rad na što sažetiji načn, obrađuje i opće crte glazbenog klasicizma, pozivajući se na brojne primjere i osvrte na brojne autore klasike, ne samo iz germanskog kruga naroda, već i iz Hrvatske te okolnih, europskih zemalja.
Rad u obzir uzima i društvene, političe, vjerske i kulturne prilike i okolnosti koje su utjecale na glazbu i društvo tog vremena neizostavno oblikujući daljnji smjer razvoja orgulja, orguljske literature i orguljske interpretacije. Pokriveno razdoblje obuhvaća razdoblje kraja baroka, pretklasike, čitavog klasičnog perioda i kasno klasično, predromantično razdoblje (1740-1830). Imajući to u vidu autor se ne libi čitatelje usmjeriti prema manje poznatim, ali rijetko izvođenim i nimalo nekvalitetnim autorima koji su pisali brojne i javnosti većini nepoznata orguljska djela zanimljive vrijednosti.
U jednu ruku, čitav rad se usredotočio na razdoblje klasike i klasičnog perioda iz svih prije navedenih razloga, ali i zato jer je autor rada svjestan kako brojna literatura orguljske klasike danas ne doživljava muzičku pozornost koju zaslužuje. Autor ovim radom dolazi do jednostavne poante kako klasika na orguljama može biti tretirana ne samo sporadično i usputno nego i otvorena uma i slobodne perspektive.
 
Izdavač Sveučilište u Zagrebu. Muzička akademija. V. odsjek za klavir, orgulje i čembalo.
University of Zagreb. Music Academy.
 
Suradnik Očić, Ljerka
 
Datum 2015-11-06
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/masterThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://drma.muza.unizg.hr/islandora/object/muza:29
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:116:965741
 
Jezik hrv
 
Prava http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess