Pojedinosti o zapisu

Prikriveno oglašavanje u filmu

Digitalni repozitorij Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Prikriveno oglašavanje u filmu
Product placement in a movie
 
Autor Ramljak, Ivona
 
Tema DRUŠTVENE ZNANOSTI. Ekonomija. Marketing.
SOCIAL SCIENCES. Economics. Marketing.
prikriveno oglašavanje
film
glazba
marka
medij
konzistentnost
 
Opis Jedno od najuočljivijih svojstva današnjeg svijeta jest golema količina marketinških poruka u okolini. Prikriveno oglašavanje nije klasičan oblik manipulacije koji se lako može prepoznati. Za građane koji konzumiraju medije bitno je da mogu prepoznati razliku između klasičnog i prikrivenog oglašavanja. Građane koji ne promatraju medije dovoljno kritički, vrlo je lako zavarati te često svoja mišljenja temelje upravo na onome što čitaju iz novinarskih članaka, vide i čuju na televiziji, gdje očekuju da je izraženo objektivno mišljenje.
Najveća negativnost sve učestalijeg skrivenog oglašavanja je u tome što se javna komunikacija sve više pretvara u prikriveno oglašavanje. U tom slučaju, čitatelju je sve teže razlikovati javnu komunikaciju od promidžbene poruke. Medijske su kuće danas zarobljene između interesa velikih oglašivača, koji im predstavljaju profit, s jedne strane te interesa gledatelja, slušatelja, čitatelja i regulativa s druge strane.
Zbog informacijskog preopterećenja današnjeg društva, veliki dio potrošača klasično oglašavanje percipira kao nešto dosadno, napadno, loše. Dobro osmišljeno prikriveno oglašavanje ne ometa samu scenu, naprotiv sve je taktički smišljeno da potrošači niti ne zapažaju oglašavanje kao takvo, nego u smislu normalne radnje u određenoj sceni. Dakle, kompanije su pronašle način oglašavanja u kojem potrošač nema razvijen obrambeni stav te je kao takav privlačan i pogodan.
S druge strane prikriveno oglašavanje nosi i svoje rizike. Ako je film u kojem se kompanija oglašava proglašen kao loše izveden, proizvodi koji su oglašavani u filmu početi će se kretati u negativnom smjeru, u smislu pada potražnje i cijene proizvoda.
Prikriveno oglašavanje u filmu nije nužno loše za potrošače, jer proizvodi i marke koje se oglašavaju u filmu namijenjeni su onom segmentu koji je odlučio gledati film, pa u suštini nema pretjeranog „nagovaranja“ na određenu vrstu proizvoda nego samo na određenu marku. S druge strane prikriveno oglašavanje postaje loše u ono trenutku kada sam film postaje „modna pista“ za prikriveno oglašavanje.
 
Izdavač Sveučilište Jurja Dobrile u Puli. Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković".
University of Pula. Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković".
 
Suradnik Alerić, Dražen
 
Datum 2015-09-30
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://repozitorij.unipu.hr/islandora/object/unipu:260
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:258841
 
Jezik hrv
 
Prava http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess