Pojedinosti o zapisu

Modni blogovi u Hrvatskoj-perspektive i kritike

FPZG repozitorij

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Modni blogovi u Hrvatskoj-perspektive i kritike
Fashion blogs in Croatia-perspectives and critiques
 
Autor Penđer, Mikela
 
Tema DRUŠTVENE ZNANOSTI. Informacijske i komunikacijske znanosti. Novinarstvo.
SOCIAL SCIENCES. Information and Communication Sciences. Journalism.
moda
blog
modni blogeri
modni kritičari
modni dizajneri
fashion
blog
fashion bloggers
fashion critics
fashion designers
 
Opis Moda je sredstvo identifikacije i socijalizacije među ljudima, služi kao simbolička komunikacija, predmet užitka i primjenjiva umjetnost. Pojedinci slijede modu i putem nje pokazuju svoju pripadnost kolektivu, imitacijom određenih ponašanja (odijevanja i dr.) iskazuju svoj ugled u društvu. Odijevanje je neizostavan dio života svakog pojedinca no to ne znači da taj isti pojedinac nužno posjeduje i smisao za modu. Korištenjem interneta, udaljenost između mode, korisnika, dizajnera i ostalih ljudi u modnoj industriji postaje sve manja. Internet je korisnicima omogućio stvaranje blogova, osobnih stranica putem kojih se ljudi međusobno povezuju oko određenih tema koje ih zanimaju. Modni blogeri spajaju konzumerizam i strast prema modi, čiji je krajnji cilj dosezanje određenog statusa. Njihov status nije jednak statusu običnog potrošača, već je viši. Modni blogovi su dakle, označili stvaranje nove modne hijerarhije gdje se donedavno obični mladi ljudi mogu naći u prvim redovima na modnim revijama, sjedeći pokraj urednika svjetski afirmiranih modnih medija. Modni su blogeri razvili drugačije uvjete distribucije modnog sadržaja, u kojem su korak ispred tiskanih časopisa, čije tiskanje zahtjeva protok određenog vremena. Blogeri svoj sadržaj mogu ažurirati u vrijeme samog događaja. Brza ekspanzija i količina čitatelja modne su blogere učinili moćnima u očima velikih modnih brendova.

U radu su tehnikom polustrukturiranog intervjua obrađene tri teme. Prva tema istraživanja bavila se relevantnošću modnih blogera kroz kritike modnih kritičara i modnih dizajnera. Druga tema istraživanja odnosila se na mogućnost pretvaranja hobija u profesiju, a treća tema istraživanja detaljno se osvrnula na odnos između modnih blogera i modnih dizajnera u Hrvatskoj.
Fashion is a form of identification and socialization among people. It serves as a symbolic communication, object of pleasure and applicable art. Wearing clothes is indispensable part of people's lives but that doesn't mean that every individual has a real sense of and for style. With the Internet, distance between fashion, users, designers and other people in fashion industry became very small. Also, the Internet has enabled his users to create blogs, personal websites in which people talk about topics of interest. Fashion bloggers combine consumerism and passion for fashion and their goal is to gain certain status level. Their status is not the same as the status of ordinary consumers, it's higher. Fashion blogs represent the creation of a new hierarchy in which young bloggers share first rows on fashion shows with famous fashion journalists and celebrities. Fashion bloggers developed different forms of fashion content distribution through which they are a step further than fashion magazines. Fashion bloggers can update their digital content whenever and wherever they are. Fast expansion and amount of readers made them important in the eyes of famous fashion brands.
This thesis is based around three main research subjects. First subject of research is concentrated on the relevance of fashion bloggers through opinions of fashion designers and fashion critics. Second subject of research is based on the possibility of making financial income from writing fashion blogs. Third and last subject aims at relationship between fashion bloggers and fashion designers in Croatia.
 
Izdavač Sveučilište u Zagrebu. Fakultet političkih znanosti. Odsjek za novinarstvo i odnose s javnošću.
University of Zagreb. The Faculty of Political Science. Department of Journalism and Public Relations.
 
Suradnik Car, Viktorija
 
Datum 2015-09-25
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/masterThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://repozitorij.fpzg.unizg.hr/islandora/object/fpzg:3
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:114:317557
 
Jezik hrv
 
Prava http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess