Pojedinosti o zapisu

Položaj i perspektive dubrovačkog hotelijerstva u usporedbi s konkurentima na Mediteranu

Repozitorij Sveučilišta u Dubrovniku

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Položaj i perspektive dubrovačkog hotelijerstva u usporedbi s konkurentima na Mediteranu
STATUS AND PERSPECTIVES OF TOURISM IN DUBROVNIK IN COMPARISON TO MEDITERRANEAN RIVALS
 
Autor Miloslavić, Mato
 
Tema DRUŠTVENE ZNANOSTI. Ekonomija. Trgovina i turizam.
SOCIAL SCIENCES. Economics. Trade and Tourism.
globalizacija
turizam
hotelijerstvo
ponuda i potražnja
tranzicija i privatizacija
kvaliteta hotelsko – turističkog proizvoda
Mediteran
MICE
multifunkcionalni centar
prometna povezanost
 
Opis Trendovi koji se javljaju u međunarodnom turizmu imaju utjecaj na turizam Hrvatske i samog Dubrovnika. Kako bi se ti isti trendovi mogli slijediti, potrebno je do kraja izvršiti privatizaciju, te nastaviti restrukturiranje turističkog gospodarstva, po želji modernog kupca tj. povećati kvalitetu, razviti individualno i korporativno poduzetništvo, ali i poboljšati prometnu infrastrukturu. Naše hotelijerstvo bilježi pozitivne trendove rasta i razvoja, ali procese treba ubrzati kako bi kvalitetu usluga, kao i nepovoljnu strukturu smještajnih kapaciteta optimizirali u što je moguće kraćem roku.
Hotelijerstvo se u Dubrovniku počelo pojavljivati još u srednjem vijeku, a danas Dubrovnik i njegova okolica broje više od 70 hotela. Brzo obogaćivanje ponude sa težnjom stvaranja visoke kvalitete i diverzifikacije turističkog proizvoda dobar su znak kvalitetnog restrukturiranja. Turizam kao složeni sustav uslužnih djelatnosti zahtjeva dobro educirane stručne kadrove kao što su: menadžeri različitih razina i profila, recepcioneri, kuhari, konobari, barmeni, animatori, somelijeri, domaćice itd. Sustav školovanja se kontinuirano mijenja te unapređuje koristeći iskustva i naših konkurenata.
Uvjeti globaliziranih procesa i naglog rasta konkurencije dovode do zaokreta u marketinškoj strategiji subjekata hotelske ponude, gdje se u prvi plan postavlja ispravan i korektan odnos prema kupcu koji za dati novac traži potpunu turističku uslugu odnosno „value for money“. Procesom globalizacije zahvaćeni su svi segmenti turističkog tržišta, poglavito hotelijerstvo, koje je pokrenulo postupak integracije hotela na svim razinama. Veoma važna uloga formiranja povoljnih uvjeta u kojima će se odvijati poslovanje u hotelijerstvu, zadana je od strane multinacionalnih hotelskih korporacija odnosno hotelskih lanaca.
Moguće je primjetiti kako glavni mediteranski konkurenti Dubrovnika (poput Venecije, Malte ili Monaca) imaju prilično dobro posložene strategije razvoja koji nisu toliko vezane uz samu sezonu ili mjesec u godini, već uz diversifikaciju prema pojedinim segmentima poput MICE-a. Dubrovnik je pri tom na dobrom putu sustizanja konkurenata prema kojima bi se u skorašnje vrijeme mogla predvidjeti zasićenost, te ukoliko do toga dođe, Dubrovnik mora biti spreman kako bi u pravom trenutku imao istu, ako ne i bolju ponudu.
 
Izdavač Sveučilište u Dubrovniku. Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju.
University of Dubrovnik. Department of Economics and Business Economics.
 
Suradnik Koncul, Niko
 
Datum 2016-07-01
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/masterThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://repozitorij.unidu.hr/islandora/object/unidu:33
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:155:607440
 
Jezik hrv
 
Prava info:eu-repo/semantics/closedAccess