Pojedinosti o zapisu

Reprezentacija indijskog društva i kulture u filmovima bolivudske produkcije

FPZG repozitorij

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Reprezentacija indijskog društva i kulture u filmovima bolivudske produkcije
Representation of Indian society and culture in films of Bollywood productions
 
Autor Gvožđar, Ines
 
Tema DRUŠTVENE ZNANOSTI. Informacijske i komunikacijske znanosti. Novinarstvo.
SOCIAL SCIENCES. Information and Communication Sciences. Journalism.
kaste
Bollywood
analiza narativa
religija
hinduizam
budizam
vjenčani nakit
bijela boja
kulturna obilježja
ugovoreni brak
poštivanje starijih
svjetonazor
vrednote
 
Opis Reprezentacija indijskogdruštva i kulture u filmovima bolivudske produkcije tema je moga
diplomskog rada. U Indiji se isprepliće velik broj religija. Imaju kompleksnu društvenu strukturu
kasti – strogi sistem društvene hijerarhije. Zanimalo me je li Indija zaista toliko drugačija i
posebna u odnosu na sve ostale zemlje svijeta. Željela sam istražiti njihove kulturne posebnosti.
Također, zanimalo me u kojoj mjeri te na koji način se prožimaju religije u Indiji te dolazi li do
nekih sukoba ili razmirica među Indijcima radi religijskog opredjeljenja. No, željala sam otkriti i
to jesu li nacionalno osviješteni te kako prihvaćaju ostale narode.
Indija se sastojiodčakdvadeseti osam država. Isprepliće se mnoštvo jezika, kultura, vjera, ali i
bogatstvo i siromaštvo istovremeno. Ljudi se rođenjem svrstavaju u jednu od četiri kaste. Naime,
Indija je majka čak četiri poznate svjetske religije, stoga ona ima najveći utjecaj na život Indijca.
U radu sam objasnila hinduizam, budizam te ostale religije, među kojima su sikhizam,
džainizam, islam i kršćanstvo.
Kako bih istražila kulturna obilježja i religiju Indije koristila sam analizu narativa kao metodu
istraživanja. Ovom sam metodom analizirala sedam bolivudskih filmova. To su: Dilwale
Dulhania Le Jayenge, Kabhi Khushi Kabhie Gham, Kal Ho Naa Ho, Kabhi Alvida Naa Kehna,
Chak De! India, Om Shanti Om i Tri idiota. Svaki sam film zasebno analizirala prema određenim
značajkama. Najprije sam rekla nešto općenito o filmu (režija, produkcija, mjesto i vrijeme
radnje, tema, žanr, uloge). Zatim sam objasnila proces naracije, ispričala fabulu te opisala
negativce u filmu, kulturna obilježja, religiju te poruke u filmu.
Neobično je to što mnogi režiseri autocenzuriraju svoje filmove iz straha da u tradicionalnoj
Indiji filmovi budu cenzurirani ili zabranjeni. To je razlog zbog kojega u bolivudskim filmovima
rijetko možemo vidjeti scene s poljupcima.Mladići i djevojke koji se ljube na javnom mjestu
bivaju posebno kažnjivani, kao i posjetitelji. To znači da Indijci jako drže do svoje tradicije te
očekuju poštovanje iste i od strane ostalih nacija.
Analizirani filmovi pokazuju da su hinduizam i budizam najzastupljenije religije u Indiji. Slijede
ih kršćanstvo i islam.
Kod Indijaca je izraženo poštovanje starijih. Primjerice, dodirivanje nogu rukama znak je
pokore. Osim toga, izraženo je i poštovanje žena prema svojim muževima. Žena se nikada ne
suprotstavlja muškarcu. Uostalom, mnogi su brakovi ugovoreni.
Naime, u Indiji bijela boja simbolizira žaljenje i nesreću. Vjenčani je nakit vrlo raskošan, kao i
sama ceremonija vjenčanja.
Indijci su u velikoj mjeri nacionalno osviješten narod.
 
Izdavač Sveučilište u Zagrebu. Fakultet političkih znanosti.
University of Zagreb. The Faculty of Political Science.
 
Suradnik Kos-Stanišić, Lidija
 
Datum 2016-09-21
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/masterThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://repozitorij.fpzg.unizg.hr/islandora/object/fpzg:279
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:114:754264
 
Jezik hrv
 
Prava http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess