Pojedinosti o zapisu

Detekcija i sanacija opasnih mjesta na cestovnoj mreži u Šibensko-kninskoj županiji

Repozitorij Fakulteta prometnih znanosti

Vidi informacije o repozitoriju  Pogledaj original
 
Polje Vrijednost
 
Naslov Detekcija i sanacija opasnih mjesta na cestovnoj mreži u Šibensko-kninskoj županiji
Detection and Elimination of Accident Black spot on the Road Network of Šibenik-Knin County
 
Autor Čuklin, Ivan
 
Tema TEHNIČKE ZNANOSTI. Tehnologija prometa i transport. Cestovni i željeznički promet.
TECHNICAL SCIENCES. Traffic and Transport Technology. Road and Rail Transport.
crna točka
prometna sigurnost
očevid
sanacija
prometne nesreće
accident blackspot
road safety
inspection
elimination
road accidents
 
Opis Na sigurnost cestovnog prometa istovremeno utječu brojni čimbenici. Ipak, neke dionice i točke su znatno opasnije od drugih, tj. na tim mjestima dolazi do znatno većeg broja nesreća. Prema izvješću EuroRAP-a, na ukupno 10 % duljine ceste dolazi do 90 % nesreća. Na žalost, za sada u svijetu ne postoje jedinstveni kriteriji na temelju kojeg bi se neku točku u cestovnoj mreži proglasilo crnom točkom. Izvor informacija o najčešćim oblicima nesreća na tim mjestima su očevidi prometnih nesreća. Temeljem tih podataka moguće je donositi odluke o tome što se treba poduzeti da bi to mjesto postalo sigurnije za promet. U cestovnoj mreži Republike Hrvatske od ukupno 307 do sada je potpuno sanirano oko 160 crnih točaka, oko 60 ih je u fazi sanacije ili su djelomično sanirana, a ostatak još uvijek čeka na novčana sredstva za sanaciju. U radu je prikazan proces sanacije dvije crne točke na području Šibensko-Kninske županije.
Road safety is affected by many factors simoultaneously. However, some road segments and spots are more dangerous than others, i.e. they record a significantly greater number of accidents. According to the EuroRAP Report on Road Safety, 10 % of the total number of road network is affected by the 90 % of road accidents. Unfortunately, there are currently no unique criteria in the world upon which a point on the road network would be declared as an accident blackspot. The source of information about the most common types of accidents at these locations are on-site accident inspections. Based on the road accident data, it is possible to make decisions about the actions to be taken in order for the place to become safer for traffic. Out of the 307 accident blackspots in the Republic of Croatia, 106 of them have been completely eliminated, about 60 of them are in the phase of elimination or are partially eliminated, while the rest of them still wait funds for elimination. This paper presents the elimination procedure for two accident blackspots in the Šibenik-Knin County.
 
Izdavač Sveučilište u Zagrebu. Fakultet prometnih znanosti. Promet. Zavod za gradski promet.
University of Zagreb. Faculty of Transport and Traffic Sciences. Division of Transport. Department of Urban Transport.
 
Suradnik Šimunović, Ljupko
 
Datum 2015-09-24
 
Vrsta resursa info:eu-repo/semantics/masterThesis
text
 
Format (na primjer PDF) application/pdf
 
Identifikator https://repozitorij.fpz.unizg.hr/islandora/object/fpz:191
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:119:937401
 
Jezik hrv
 
Prava http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess